půvabů, její rozkošnické moci; tento serafinislll jest nal1moze pokuse~ o čestné rozřešení wielandovského konfliktu mezi platonismem a smyslností. Budoucí básnfk »Adamitů« napsal v této době prvního uvolnění se z kázně konviktu pouze apoteosu dívčí nahoty skladbou »V pitevně«, kde snad mu na mysli tanul obraz Gabriela Maxe, ale nadhodil v jednom veršovaném zlomku také oba hlavní erotické motivy prvního svého velkého díla, motiv Adamllv i Sulamitin. Z r. 1865 zachovány jsou v pozustaloSoti Čechově dva velké veršované fragmenty, oba beze jména, bez počátku i bez závěru, první obsahu výlučně erotického, druhý se směsí poesie milostné a svobodomyslně. První zlomek má jediné pásmo dějové: dva mladí muži stravují se nejistotou a žárlivostí lásky k téže dívce, v níž není nesnadno rozeznat! podobiznu Růženy Kubrové, . kolísající mezi Svatoplukem a Vladimírem Čechem. Zlomek druhý stojí značně výše: názornější a plnější verš pomáhá nakresliti postavy ostřeji a podati scenerie barvitěji; děj jest daleko životnější a hojnější. Básník umí již sloučiti v dějovou jednotu několik motivu: jeho hrdina Jarmil stoji