!'2- proto, že pocházejí ze stavu tak vznešeného; ba byl i takový jeden rytíř, jenž válku vypověděl obci počestné, ježto prý v ní dosti uctivě se k němu nechovali; a pro takovou hloupou příčinu nastaly loupeže, ba vraždění a pálení; ba neměl nedostatek přátel a příbuzných, kteří toho válečníka jakoby ve věci čestné, pomocí a prostředky peněžitými podporovali, a tak zuřili, jakoby válčili za vlast, náboženství neb zákony. Tohle-li jest znamenitý způsob života? Tyhle-li nemravy zasluhují urozenost? František: Již dříve jsem vyslovil své mínění o těch, kteří takhle se chovají a řekl, do jaké míry pokládám je za zrádce šlechtictví, kteří tak opouštěji svou povinnost, a řekl jsem, že se mají pokládati za největší ničemy. Avšak ty chyby, jež jsi vypočítal, tak nám vpaluješ v čelo, jakobys prohlašoval, že máme je s vámi společně. Neboť i v městech chlubíte se bůh ví jakým původem a jedni pohrdáte druhými; avšak v hýřivosti předháníte nás o mnoho sáhů a v pitkách a opicích prahanebně trávíte svůj život. Kupec: Což pak vy ne? Zda často nepijete až k bláznovství? František: Kéž bych mohl říci, že tento nemrav není zakořeněn v stavu našem! Ale on jest u nás zahnízděn, ale řidčeji přece než u vás! Ježto však v hojné míře v našem stavu vládne selská jakási a nevzdělaná neuhlazenost, kterou ty jakožto divokost vykládáš